RSS

Gymnastik.

06 Feb

 

 

IMG_6796

 

Många gånger händer det mig att jag på något sätt kommer i kontakt med gymnastiken. Och var gång slår det mig som ett slag i ansiktet. Att jag helt plötsligt blev tvungen att sluta med det enda jag ville göra vid det tillfället. Och om sanningen ska fram så är det konstigt att jag kände/känner så, för jag var inte speciellt duktig egentligen. Jag var nog bättre i basket som jag spelade i 12 år ungefär. Jag började inte träna gymnastik ordentligt förrän när jag kom hem från Kina och skulle fylla 18, så det var väldigt sent för någon att börja träna gymnastik.

Allt gick så snabbt, jag hade hittat något som jag hade talang för och tyckte om! Jag hade spelat en massa bollsporter i hela mitt liv som jag egentligen inte var mer än en medelmåtta i. Jag gav allt, tränade extra pass, med flera grupper, kom innan min träning började och nötte småsaker som tex teknik eller småstyrka för tex axlar. Det gick så långt att jag sista året i gymnasiet skolkade en hel del för att istället träna. En vanlig dag för mig kunde se ut som följande: istället för att åka till skolan vid 8-9 så tog jag sovmorgon, åkte och tränade i hallen mellan 10-12, åkte till skolan och åt lunch för att sedan ha eftermiddagslektionerna. När morsan fick reda på det blev hon inte glad. 😀
Trots detta lyckades jag ganska bra i skolan, jag fick inte så höga betyg som jag kunde ha fått men jag har lätt för saker och gick ändå ut gymnasiet med ett snitt i VG.

Här på bilden ser vi en halvtaskig vändning i ett bordhopp, det jag gillar mest är tränarnas huvuden som blickar rakt upp, saken med trampett är att man kommer en bit upp luften. 😀

Väl mött för i dag, nog med nostalgi för i dag. Denna äldre varelse har sova att göra. 🙂

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på februari 6, 2015 i Livet, Träning

 

Etiketter:

Kommentera

 
