RSS

Karriär.

21 Jan

Många dagar om året funderar jag på hur det hade sett ut i dag ifall jag aldrig hade flyttat från Eskilstuna till Örebro för att plugga. Hade jag fortfarande jobbat som pt på actic och hade jag lyckats komma vidare och längre med det yrket? Det är med mycket vemod jag lämnade min hemstad och det jobb jag så länge längtat efter. Hade jag fortfarande också vickat som lärare runtom i Eskilstuna, för att aldrig någonsin få ta examen och kunna arbeta med det jag kanske åtrår ännu mer än pt-yrket?

 

Det begås många val i livet, och jag försöker lära mig att se på dem som något man gjorde vid en tidpunkt då man tyckte att det var det bästa för stunden. Ångrar sig gör man också många gånger, men jag försöker numera se det som aktiva val istället. Att ångra sig är oftast dumt, du har trots allt fått erfara något med hjälp av dina val. Dina egna val.

20130508-094027.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på januari 21, 2015 i Livet

 

Etiketter: ,

Kommentera

 
