RSS

Kräftor?

23 Aug

Christian Luu är ingen kille som är mycket för fancy mat och dessa högtidliga måltider. Julbord, kräftskiva, påskmat osv. Fint kött med en bra potatisgratäng? Jag tar hellre Ugnspannkaka! 😀

Hur som helst, vi bestämde oss för att ha en tvåmans kräftis. Det slutade med att vi handlade lite av det som behövdes, gjorde en paj. Satt ner och för att äta. Spänd av häpnad över min stundande måltid förberedde jag mig så gott jag kunde.
Det hela slutade med att jag fick i mig en hel kräfta. En(1). Massor av paj, bröd och sallad förstås. Men en stackars kräfta förgjorde jag under denna kräftis haha!

Väl spenderade pengar haha.

IMG_5802.JPG

Jag kommer ej ihåg vad som följde, men förmodligen åt jag någon ”enkel” mat strax därpå. 🙂

Alltid är det något som gör oss nöjda, och det behöver inte nödvändigtvis vara det mest eftertraktade för stunden.

God kväll på er

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på augusti 23, 2014 i Livet

 

Etiketter:

Kommentera

 
