RSS

Growth.

20 Aug

Ibland flyter allting på och du märker inte ens av det. Det går bra utan ansträngning. Ibland går det inte lika bra. Vad du än gör så får du det inte riktigt att funka. Så är livet. Ibland bra. Ibland mindre bra.

Jag har haft det väldigt bra ett tag. Nu är det inte lika bra. Det är mycket som ska göras och jag ser varken tid till det eller hur jag ska ta mig till väga för att klara av allt. Det är mycket grubblande och få timmar sömn per natt. Men så slog det mig att detta grubblande inte leder nånvart.

Istället ska jag bara luta mig tillbaka. Ta ett djupt andetag, och inte göra något alls. I alla fall för en stund. Samla lite energi, och sedan. Inte tidigare än nödvändigt, ta tag i en sak i taget. För ibland kanske man måste lita till att allt kommer att lösa sig på något sätt.

Och här är jag nu. På ett tåg. Lutar mig tillbaka. Och bara andas.

IMG_5778.JPG

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på augusti 20, 2014 i Livet

 

Etiketter:

Kommentera

 
