RSS

Tillräckligt med mat?

22 Jun

Det är våran andra dag här borta i Norrköping där jag är på sports camp. Och det tog inte många måltider innan jag återigen blev lagom besviken på den mat vi får. Portionerna är så OERHÖRT SMÅ. Det finns en tanke om ransonering och den är väl god i sig, men det är alldeles för lite som ges. Som svar får vi att det är sallad och knäckebröd som gäller. Jag som vuxen (läs myndig) och större än barnen har inte en chans att bli mätt. Men det finns även påfrestning på oss fast vi inte tränar dagligen som barnen gör. Däremot när det tom enligt mitt tycke inte ens räcker för de yngre är det på tok för lite.

Men jag orkar inte bråka, jag har likt tidigare år med mig egen mat. Fan för sports camp på denna punkt.

Observera att det ser inte så lite ut på bilden eftersom hela (den väldigt lilla) tallriken är fylld. (Ej på höjden däremot) men tro mig, det är i storlek med en förrän.

20140622-233352-84832069.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juni 22, 2014 i Random

 

Etiketter:

Kommentera

 
