RSS

Student?

10 Jun

Idag fick jag känna på hur det är att vara student. På riktigt. Jag har turen att ha det, om jag får säga det, relativt bra ställt. Ibland så ser jag hur hitflyttade studenter kämpar med dubbla pappkassar och bär dem långa vågar hemåt. Jag brukar känna med dem när jag åker förbi i bilen med mina kassar i baksätet. Problemet är bara att jag inte har egen bil. (Är för dyrt som student) så jag brukar handla med Jakob, min typ enda vän i klassen som jag brukar ”hänga” med. Eller så har jag pappas bil, den brukar jag ha varje helg, för de har ju flera hemma. 😀

Hur som helst, IDAG var det jag som gick den långa vägen hem med en Ica-kasse i handen. Haha! Men det var inte så farligt, jag gick och log för mig själv. Jag hade inte handlat så mycket, nästan en full kasse. Så det var inte så farligt att bära på. Men vänta den dagen när det är snö, 10 minus, och du har två fulla pappkassar.. Då är du en kämpe. 🙂 jag kommer aldrig hamna i den situationen. Jag är för lat och bekväm för det. Sen så har jag ju bil varje vecka. Behöver jag storhandla gör jag väl det när jag har bilen? 🙂

Vila och sova snart då, jag har haft min sista lektion idag med mina små barn på lin VFU, och jobbat trots feber och snuva. Med det däckar jag i sängen snart. Väl mött! 🙂

20140610-225140-82300217.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på juni 10, 2014 i Livet

 

Kommentera

 
