RSS

VG?

20 Maj

Igår fick ännu ett ett VG. Jag blev väldigt glad först, jag satt för mig själv i en fåtölj i kaféet på skolan som jag har praktik på. Jag kände att jag ville ringa någon och berätta! Jag ringde min pappa som blev föga exalterad över beskedet och visade knappt någon känsla över det. Lika kul som vanligt med andra ord. Men jag vet att han blir glad och stolt över det, han bara är sån helt enkelt.

Jakob fick också ett sms av mig när jag berättade om framgången och att vi nu kan fortsätta kalla mig mr VG i klassen haha. Mail bakgrund till det ligger att i den förra tentan som gjordes var jag den enda i klassen som fick just VG. Jag repeterar, ENDA. Marginalen var den minsta möjliga, Joel hade bara 3 poäng mindre. Men ändå. 🙂

Så visst borde jag vara pigg och framåt över mina framgångar? Den lyckan och glädjen som fann sig i den där fåtöljen igår var inte långvarig. Vardagen gjorde sig snabbt påmind och det var dags för ännu en lektion.

Idag är det en ny dag. Och har varit det ända sen jag vaknade vid sju. Frukost åts, kläder byttes om till, tänder borstades och resten av nödvändiga förberedelser en morgon för en vardag gjordes. Men klockan är fem i elva nu och jag finner mig liggandes i sängen.

20140520-105506-39306242.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på maj 20, 2014 i Uncategorized

 

Kommentera

 
