RSS

Röntgen. Träning. Mat.

22 Jan

Dagens händelse. Jag sitter i väntrummet på radiologiska och arbetar med en text på telefonen. Självklart har jag innan inträde hit valt att stänga av alla funktioner på telefonen som skulle få för sig att sända radiovågor av något slag. Dvs ”flightmode”. En dam i väntrummet kommer fram till mig och påpekar att jag har mobilen på, jag förklarar mig att jag är väl medveten om att det kan störa utrustningen på sjukhuset med viss aktivitet från telefonen.

Samtidigt berättar jag för denne dam om ”flightmode” som jag har slagit på. Hon förstår fortfarande inte till trots, och fortsätter prata om störande moment och om att ta sitt ansvar. Nu blir jag nästan lite smått arrogant och använder min fulla vokabulär för att vara så trevlig men samtidigt så nedlåtande i mina ordval. Till slut går hon och sätter sig igen på sin plats.

Det är oerhört jobbigt med individer som inte kan ändra sin uppfattning när de (möjligtvis) kommit på sig själva. Är stoltheten så enorm hos proletären att denne inte förmår bilda en ny uppfattning. Jag sitter fortfarande med min telefon, (gjorde, nu är jag hemma och det är kväll) nu tappade jag bort mig om allt som hände på sjukhuset. Hur som helst, lite spännande var det. Men jag önskar att det hade varit lite mindre otrevliga toner och antaganden. ( trots att hela konversationen höll en vuxen nivå)

Över till något helt annat, idag på eftermiddagen kände jag mig helt död, men poff! Som vanligt tvingade jag mig att göra mig i ordning för träning strax innan sex-tiden. Och det räckte med att jag satte på lite musik och rörde mig i en minut för att bli superpigg! Kom ihåg det, små saker kan få igång dig! 🙂

Jag ska inte skriva om träningen men det fick alldeles utmärkt, hade lite trevliga samtal efteråt också. Det roliga var att efter träningen poserade jag lite i omklädningsrummet och tränade på dem samt kollade formen. BAM! In kommer Hillary, en ganska stor och erfaren byggare. (Som tävlat en del). Snabbt som attan skoja lite och dra på mig kläder, haha var roligt att stå där bland ett ”proffs” så att säga. Hur som helst, en bra dag idag. 🙂

Nu är det MIDDAG IGEN! Jag gjorde dubbla portioner efter gymmet, 750 kyckling, massa ris och lite grönsaker. Det var vad jag ätit idag på kvällen bara. 🙂 puss på er

Nu ska jag kolla lite gossip girl innan det är dags för sängen. 🙂

20130122-231952.jpg

Bjuder på den här, vettefan vad jag sysslar med. Den är från idag iaf, och lagom fluffig är man. 😀

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på januari 22, 2013 i Uncategorized

 

Kommentera

 
