RSS

Hjulburen!

10 Nov

Gårdagen var inte rolig alls!

Det började med att jag efter endast fem timmars sömn fick ta mig upp, äta frukost, packa väskan och bege mig mot sjukhuset. Väl där väntade inläggning och jag fick dessa underbart fina kläder att bära. -_-

Jag var där för att få injektioner med kortison i några olika leder. Bland annat höften och foten. Det är därför jag hade rullstolen igår, jag fick inte belasta något, det gick så långt att de tom gav mig en burk att kissa i?! Haha, jag var behandlad, inte handikappad. Så jag begärde kryckor eller rullstol för att ta mig till toaletten.

Hur som helst, 24 timmar av vila och liggande gör sitt. Det kliar överallt, och jag mår bra. Jag ska tom (!) träna ikväll. Men eftersom det fortfarande känns lite skumt och instabilt i höften väljer jag att vila det så gott det går. Det blir endast sittande/liggande övningar. 🙂

En sak jag tänkte på som jag inte villa missa att få med var det här med rullstolen. All respekt åt rullstolsbundna, det är ingen lek att ta sig fram med en sådan. Stänga dörrar efter sig var bland de mer knepiga uppgifterna!

Vi får se hur länge det dröjer innan jag går på roddmaskinen och benträning igen! Men jag tror en vecka blir lagom. 🙂 Den stora utmaningen nu blir att köra cardio utan att gå, jogga eller dylikt!

Väl mött!

20121110-143052.jpg

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på november 10, 2012 i Uncategorized

 

Kommentera

 
