RSS

Kalorier.

06 Nov

Det är en del som undrar lite hur jag gör med min mat och träning och så. 🙂
För jag har under relativt kort tid gått ner en hel del, ca 1 kilo i veckan.
Men då ska man veta att jag startade med ”full kroppsvikt” inkl glykogen och vätska, så om man räknar mer noggrant på det så har det blivit ca 500 gram i veckan. 😀

Då mina dagar ser väldigt olika ut så valde jag att berätta hur min måndag idag har sett ut, de ser ungefär likadana ut varje måndag. Observera att en träningsdag på gymmet ser TOTALT annorlunda ut, då äter jag betydligt mer. 😉

Frukost 07:00; Müsli eller gröt med mjölk och en shake = ca 250 kcal. (det är en liten portion)

Mellanmål 1 09:15; en kvarg = ca 200 kcal.

Lunch 11:00; kött och grönsaker och mjölk.
(väldigt svårt att uppskatta då jag äter på jobbet i matsalen) men jag landar på allt mellan 300-500kcal.

Mellanmål 2 ca 15:00; en kvarg = ca 200kcal.

Afterworkout shake 18:30;= ca 150kcal

Middag ca 19:00;kyckling och grönsaker = ca 350kcal.

Mellanmål 3 ca 21:00; en shake och ett ägg = ca 200kcal.

Kvällsmål ca 23:00 en kvarg = ca 200kcal.

TOTAL SUMMA: ca 1950 kcal

Jag joggade till och från gympozz idag med en sammanlagd tid på ca 25 min, och körde coreträning i ca 25 min, det är den aktivitet jag har gjort idag.Jag cyklar även till och från jobbet, men det är endast 3-4 km t o r.

Med ett BMR på ca 1600kcal, och jag stoppar i mig under 2000 kcal med träning under dagen så förstår ni att jag hamnar på ett underskott. Inte så svårt, do the math! 😉

Nog om det, det hände mycket ´kul under helgen och härföljer en del bilder. 🙂

20121105-220554.jpg

Från i fredags då jag var utklädd, brorsan med på bild. 🙂

20121105-220652.jpg

På lördagen var det någon cool jävla saxofonkille som stod på baren och spelade! 😀

20121105-220732.jpg

Som vanligt var det en hel del moffande i helgen. 😉 Och ja jag var ute båda dagarna och festade.. Men skillnaden mellan mig och många andra är att jag nästan alltid är spiknykter! Fredag=inte en droppe alkohol, lördag= 1 cider. Jag är ute efter sällskapet med mina vänner, inte spriten. Den tar jag hand om vid jul sen när tävlingen har varit och deffen är över. 😛
Hej med er!

 
Lämna en kommentar

Publicerat av på november 6, 2012 i Träning

 

Kommentera

 
